سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت بهرینگر

سنگ شکن کوبیت چیست؟

سنگ شکن کوبیت (Impact Crusher) به عنوان سنگ شکن اولیه و یا ثانویه در جهت فرایند خردایش مصالح در معادن مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع سنگ شکن از طریق دوران روتور و ضربات چکش های تعبیه شده بر روی روتور، عمل شکستن و خردایش سنگ های معدنی را صورت می پذیرد.

این نوع سنگ شکن جهت خردایش مصالح سخت مورد استفاده قرار می گیرد و در خردایش مصالح نرم کاربردی ندارد. کوبیت های تولیدی در شرکت ماشین رول به 3 مدل تقسیم می‌شوند که عمده استفاده از این نوع سنگ شکن در مرحله اول فرایند خردایش، در معادن رودخانه ای کاربرد دارد اما تمامی مدل ها می‌توانند در مرحله دوم فرایند خردایش در معادن کوهی مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه کار سنگ شکن کوبیت

سنگ‌شكن كوبيت در مرحله دوم فرآيند خردايش قرار دارد كه بخش عمده دستگاه را روتور، چكش‌ها و سندان‌ها تشكيل مي‌دهند. سنگ شکن کوبیت دارای یک روتور می باشد که بر روی آن 4 یا 8 ردیف چکش تعبیه شده است. مصالح کوهی و یا رودخانه ای در سایز های ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر جهت ورود به دستگاه مناسب می باشد.

مکانیزم خردایش در سنگ شکن کوبیت تفاوت بسیار زیادی با دیگر سنگ شکن ها به مانند سنگ شکن فکی، سنگ شکن هیدروکن و یا سنگ شکن ماسه ساز (راک اند راک) دارد. نحوه کار سنگ شکن کوبیت به این صورت است که مواد معدنی از دهانه ورودی بار وارد محظه خردایش سنگ می شود.  با چرخش روتور به کمک نیروی الکتروموتور و درنتیجه به حرکت در آمدن چکش های نصب شده روی روتور، مصالح ورودی به چکش ها برخورد کرده و به سمت سندان های تعبیه شده در داخل دستگاه پرتاب می شوند.

به دلیل ضربات مکرر چکش ها به قطعات سنگ و برخورد قطعات سنگ با دیواره ها و سندان ها و همچنین برخورد با یکدیگر، عمل خردایش انجام پذیرفته و این فرایند تا رسیدن قطعات سنگ به ابعاد مد نظر و جهت خروج از سنگ شکن ادامه می یابد. کوبیت دارای دو یا سه سندان قابل تنظیم می باشد که با تنظیم آنها می توان دانه بندی خروجی را تنظیم نمود.

چکش کوبیت، قطعه ای به صورت مستطیل شکل و با طراحی بسیار خاص و همچنین از آلیاژهای بسیار مستحکم و مقاوم در برابر سایش به مانند فولاد منگنز دار و یا نای هارد و غیره ساخته شده است. سندان های کوبیت نیز همانند چکش ها از آلیاژ های بسیار مقاوم و ضد سایش تولید شده است.

مشخصات فنی سنگ شکن کوبیت

به طور کلی مشخصات فنی دستگاه سنگ شکن کوبیت به دسته های مختلف قطعات سنگ شکن کوبیت، ظرفیت و انواع مدل های تولیدی سنگ شکن کوبیت تقسیم بندی می شود.  در ادامه به تشریح جزئیات موارد مطروحه می پردازیم.

قطعات سنگ شکن کوبیت

این دستگاه از قسمت های اصلی زیر تشکیل شده است:

  • روتور
  • سندان
  • چکش
  • بغل بند
  • فولی سر شافت
  • پیچ رگلاژ
  • یاتاقان و بلبرینگ
  • الکتروموتور
  • خشاب سندان
  • خشاب چکش
  • بدنه متحرک
  • بدنه ثابت

انواع کوبیت سنگ شکن

شرکت ماشین رول ارائه دهنده انواع سنگ شکن کوبیت در ابعاد، ظرفیت و مدل های متفاوت مانزبرگر، بهرینگر و هازماگ می باشد:

سنگ شکن کوبیت مانزبرگر

یکی از سنگ شکن های تولیدی شرکت ماشین رول، سنگ شکن کوبیت مانزبرگر و تحت لایسنس شرکت مانز برگر اتریش می باشد. این نوع کوبیت جزو اولین دستگاه های خردایش ضربه ای جهت استفاده در خطوط معادن تولید شدند و همچنان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ شکن مانزبرگر در مرحله دوم فرآيند خردايش قرار دارد كه بخش عمده دستگاه را روتور، چكش‌ها و سندان‌ها تشكيل می دهند. از مهم‌ترين ويژگيی های این دستگاه ماندگاری و تعميرات آسان آن می باشد كه می تواند در هزينه‌ها و زمان صرفه‌جويی كند.

یکی از ویژگی های سنگ شکن کوبیت مانزبرگر طراحی متفاوت و وزن کم روتور دستگاه می باشد، که به دلیل گشتاور پایین روتور، جهت خردایش مصالح نرم بسیار کاربردی می باشد. یکی از تفاوت های این دستگاه نسبت به کوبیت های دیگراین است که تعداد چکش های این دستگاه 6 ردیف می باشد، در صورتیکه در سایر کوبیت ها 4 ردیف چکش نصب شده است و بین ردیف چکش ها جهت جلوگیری از سایش با روپوش ضد سایش پوشانده شده است.

دیگر تفاوت های این کوبیت با کوبیت های دیگر، استفاده از بغل بند های فولادی و دو سندان بلند در ازای سه سندان و همچنین عرض کمتر این دستگاه نسبت به سایر کوبیت ها جهت استفاده در معادن با وسعت کم می باشد.    

مدل و ظرفیت های سنگ شکن کوبیت مانزبرگر

طراحی و ساخت کوبیت مانزبرگر در ابعاد و ظرفیت های مدل های مطروحه، با توجه به نیاز مشتریان محترم امکانپذیر می باشد. در صورت تمایل جهت اطلاع از قیمت، مشاوره و خرید سنگ شکن کوبیت مانزبرگر از قسمت تماس با ما با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

  • سنگ شکن کوبیت 80 (با ظرفیت 80 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت 100 (با ظرفیت 100 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت 120 (با ظرفیت 120 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت 180 (با ظرفیت 180 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت 240 (با ظرفیت 240 تن در ساعت)
سنگ شکن کوبیت مانزبرگر

سنگ شکن کوبیت بهرینگر

سنگ شکن کوبیت بهرینگر (Boehringer Impact Crusher)، یکی از مدل های کوبیت است که برای اولین بار در سال 1940 میلادی توسط شرکت بهرینگر آلمان ساخته شده است. امروزه این سنگ شکن کوبیت با همان مکانیزم، ولی با تکنولوژی های بروزتر و قدرتمندتر در خطوط خردایش معادن مورد استفاده قرار گرفته و همچنان جزو پر طرفدارترین نوع سنگ شکن ضربه ای بوده و به کوبیت سری اچ اس (HS) معروف می باشد.

این نوع سنگ شکن به دلیل دارا بودن قدرت بسیار بالا، ظرفیت تولید بیشتر و بهره وری بهتر نسبت به سنگ شکن کوبیت مانزبرگر، جهت خردایش مصالح با درجه سختی بالا به مانند سنگ آهن بسیار کارآمد بوده و در اکثر خطوط خردایش معادن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه شامل سه سری سندان بوده و هر کدام به صورت مجزا عمل کرده و جهت کنترل دانه بندی خروجی محصول، قابل تنظیم می باشند.

مکانیزم عملکرد این دستگاه به این صورت است که مواد معدنی از قسمت ورودی وارد دستگاه می شود. به کمک نیروی الکتروموتور، شافت اصلی دستگاه به حرکت درآمده و باعث چرخش چکش های نصب شده بر روی روتور با سرعت بالا می گردد. مواد معدنی با برخورد به چکش ها به سمت سندان ها پرتاب شده و در اثر برخورد با سندان ها و چکش ها و همچنین با یکدیگر خرد می شوند. این فرایند تا هنگامیکه مواد معدنی به سایز مورد نظر تنظیم شده جهت خروجی، ادامه می یابد.

تعمیر و نگهداری منظم سنگ شکن کوبیت بهرینگر در مدت زمان تعیین شده طبق دستورالعمل دستگاه، می تواند از رخداد های غیر منتظره پیشگیری نموده و بهبود عملکرد و طولانی تر شده عمر مفید دستگاه را تضمین نماید. یکی از این موارد حذف ذرات و مواد غیر ضروری در دستگاه می باشد.

مورد دیگری که می توان به آن اشاره نمود، روغن کاری منظم و به موقع قطعات جهت جلوگیری از سایش و حفظ عمر مفید دستگاه می باشد. از دیگر موارد می توان به بررسی دوره ای تمامی قطعات و تعویض قطعات مصرفی به مانند چکش ها اشاره نمود تا از فرسایش دستگاه جلوگیری کرده و عملکرد مفید دستگاه حفظ شود. 

مزایای سنگ شکن کوبیت بهرینگر

  • خدمات پس از فروش
  • ظرفیت بالای ورودی و خروجی مصالح
  • بکارگیری قطعات مستحکم و ضد سایش
  • طول عمر بیشتر و بهره وری بالاتر با سرویس دوره ای
  • دارای سه سندان با عملکرد مجزا جهت کنترل سایز خروجی مصالح
  • سرویس و نگهداری آسان و بصرفه توسط کارشناسان فنی متخصص
  • قابلیت تنظیم فاصله بین چکش ها و سندان ها جهت خروجی مصالح
  • قدرتمندتر و دارای تکنولوژی بروزتر نسبت به سنگ شکن کوبیت مانزبرگر
  • استفاده حداکثری از چکش ها به دلیل طراحی خاص آنها در 5 حالت مختلف
  • دارای حفاظ لاستیکی در دهانه دستگاه جهت جلوگیری از پرتاب مصالح به بیرون
  • بکارگیری فناوری پیشرفته در جهت کاهش ارتعاش و نویز و سازگار با محیط زیست
  • توانایی خردایش مصالح با خواص متفاوت و درجه سختی بالا به مانند سنگ آهن
  • دارای روتور قدرتمند جهت خردایش و کاهش مصرف انرژی به واسطه اینرسی حرکتی کمتر

مدل و ظرفیت های سنگ شکن بهرینگر

طراحی و ساخت کوبیت بهرینگر در ابعاد و ظرفیت های مدل های مطروحه، با توجه به نیاز مشتریان محترم امکانپذیر می باشد. در صورت تمایل جهت اطلاع از قیمت، مشاوره و خرید سنگ شکن کوبیت بهرینگر از قسمت تماس با ما با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

  • سنگ شکن کوبیت HS7 (با ظرفیت 70 تا 120 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت HS10 (با ظرفیت 120 تا 160 تن در ساعت)
  • سنگ شکن کوبیت HS14 (با ظرفیت 160 تا 200 تن در ساعت)
سنگ شکن کوبیت بهرینگر

سنگ شکن کوبیت هازماگ

سنگ شکن کوبیت هازماگ (Hazemag Impact Crusher)، یکی از مدل های کوبیت است که برای اولین بار در سال 1946 میلادی توسط شرکت هازماگ آلمان ساخته شده است. به جرات می توان گفت که این نوع کوبیت، قدرتمندترین سنگ شکن ضربه ای جهت خردایش تمامی سنگ های با درجه سختی بسیار زیاد بوده و درکنار ویژگی های ورودی بسیار زیاد و در عین حال توان تولید خروجی بسیار زیاد نسبت به سایر سنگ شکن های کوبیت به مانند سنگ شکن کوبیت مانزبرگر و یا سنگ شکن کوبیت بهرینگر، جزو برترین سنگ شکن کوبیت در ایران شناخته شده است.

امروزه این سنگ شکن کوبیت با همان مکانیزم، ولی با تکنولوژی های بروزتر و قدرتمندتر در خطوط خردایش معادن مورد استفاده قرار گرفته و همچنان جزو پر طرفدارترین نوع سنگ شکن ضربه ای بوده و به کوبیت هازماگ معروف می باشد. این دستگاه دارای طراحی متفاوت روتور و شامل سه سری سندان بوده و هر کدام به صورت مجزا عمل کرده و جهت کنترل دانه بندی خروجی محصول، قابل تنظیم می باشند. طراحی متفاوت روتور این دستگاه به واسطه نصب چهار ردیف خشاب چکش و تعداد هشت عدد چکش می باشد. به واسطه طراحی متفاوت چکش ها، می توان از آنها در 5 حالت مختلف استفاده حداکثری نمود.  

یکی از ویژگی های برجسته این نوع کوبیت ظرفیت ورودی بسیار زیاد و توان تولید بسیار زیاد این دستگاه می باشد. از دیگر ویژگی این دستگاه باز شدن کامل بدنه متحرک دستگاه از دو طرف توسط جک های تعبیه شده بر روی آن و درنتیجه دسترسی آسان به قطعات جهت تعمیر یا تعویض می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه، دسترسی آسان به سندان پایینی دستگاه می باشد. به طوریکه با توجه به نصب سندان بر روی ریل تعبیه شده در دستگاه، سندان به طور کامل عقب و جلو رفته و در نتیجه دسترسی آسان جهت تنظیم فاصله چکش ها با سندان و همچنین تعمیر و یا تعویض قطعات به طور کامل میسر می باشد.

مکانیزم عملکرد این دستگاه به این صورت است که مواد معدنی از قسمت ورودی وارد دستگاه می شود. به کمک نیروی الکتروموتور، شافت اصلی دستگاه به حرکت درآمده و باعث چرخش چکش های نصب شده بر روی روتور با سرعت بالا می گردد. مواد معدنی با برخورد به چکش ها به سمت سندان ها پرتاب شده و در اثر برخورد با سندان ها و چکش ها و همچنین با یکدیگر خرد می شوند. این فرایند تا هنگامیکه مواد معدنی به سایز مورد نظر تنظیم شده جهت خروجی، ادامه می یابد.

تعمیر و نگهداری منظم سنگ شکن کوبیت هازماگ در مدت زمان تعیین شده طبق دستورالعمل دستگاه، می تواند از رخداد های غیر منتظره پیشگیری نموده و بهبود عملکرد و طولانی تر شده عمر مفید دستگاه را تضمین نماید. یکی از این موارد حذف ذرات و مواد غیر ضروری در دستگاه می باشد. مورد دیگری که می توان به آن اشاره نمود، روغن کاری منظم و به موقع قطعات جهت جلوگیری از سایش و حفظ عمر مفید دستگاه می باشد. از دیگر موارد می توان به بررسی دوره ای تمامی قطعات و تعویض قطعات مصرفی به مانند چکش ها اشاره نمود تا از فرسایش دستگاه جلوگیری کرده و عملکرد مفید دستگاه حفظ شود. 

مزایای سنگ شکن کوبیت هازماگ

  • خدمات پس از فروش
  • ظرفیت بسیار بالای ورودی و خروجی مصالح
  • بکارگیری قطعات مستحکم و ضد سایش
  • دارای جک های قدرتمند جهت باز کردن دو طرفه بدنه متحرک
  • دارای سه سندان با عملکرد مجزا جهت کنترل سایز خروجی مصالح
  • سرویس و نگهداری آسان و بصرفه توسط کارشناسان فنی متخصص
  • توانایی خردایش مصالح با خواص متفاوت و درجه سختی بسیار بالا
  • قدرتمندتر و دارای تکنولوژی بروزتر نسبت به سایر سنگ شکن های کوبیت
  • استفاده حداکثری از چکش ها به دلیل طراحی خاص آنها در 5 حالت مختلف
  • دارای حفاظ لاستیکی در دهانه دستگاه جهت جلوگیری از پرتاب مصالح به بیرون
  • بکارگیری فناوری پیشرفته در جهت کاهش ارتعاش و نویز و سازگار با محیط زیست
  • دارای روتور قدرتمند جهت خردایش و کاهش مصرف انرژی به واسطه اینرسی حرکتی کمتر

مدل و ظرفیت سنگ شکن کوبیت هازماگ

طراحی و ساخت کوبیت هازماگ در ابعاد و ظرفیت مدل مطروحه، با توجه به نیاز مشتریان محترم امکانپذیر می باشد. در صورت تمایل جهت اطلاع از قیمت، مشاوره و خرید سنگ شکن کوبیت هازماگ از قسمت تماس با ما با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

  • سنگ شکن کوبیت هازماگ (با ظرفیت 200 تا 250 تن در ساعت)
سنگ شکن کوبیت هازماگ

قیمت سنگ شکن کوبیت

با توجه به فاکتورهای مهم موارد مطروحه در قسمت های تشریح شده به مانند ابعاد، ظرفیت، وزن و غیره، اما یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب سنگ شکن کوبیت فاکتور قیمت می باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره نمودیم، با سفارش دستگاه با ابعاد بزرگتر، قیمت نیز افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است با توجه به نوسانات قیمت دلار و محصولات فولادی که پایه و اساس مواد اولیه ساخت سنگ شکن کوبیت می باشد، لذا نمی توان قیمت مقطوع و مشخصی برای این دستگاه تعیین نمود. جهت اطلاع از قیمت، مشاوره و سفارش سنگ شکن کوبیت از قسمت تماس با ما با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *